With cordite in the air, splintered steel, shell casings and powder burns, there’s only one explanation...
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SG @ Wikipedia

Postby lutoma » Thu Feb 05, 2009 4:00 pm

Hey, i just wanted to inform you that i wrote an article about sg in german wikipedia...

http://de.wikipedia.org/wiki/Smokin%27_Guns

Maybe one of the other germans wants to translate it to english ;)
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Postby Breli » Thu Feb 05, 2009 7:22 pm

Hi,

thanks a lot for doing that. :D

If you dont mind I'll add some more info about the history (as far as I know of it that is).

Cheers and thanks!

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Postby Murphy » Sat Feb 07, 2009 5:50 pm

Also erstmal danke, dass du das übernommen hast. Ein Wikipedia-Eintrag ist auf jeden Fall eine sehr gute Idee.

Hier ein paar Verbesserungsvorschläge (soll in keiner Weise ein Angriff auf dich sein. Ich hätte es selbst wohl auch nicht besser schreiben können, aber erstens ist man hinterher immer schlauer, zweitens sehen vier Augen mehr als zwei und drittens ist Nörgeln leichter als selbst zu arbeiten... :)):

Im Gegensatz zu Quake gibt es in SG keinerlei Items zum Aufsammeln

Es gibt sowohl die Geldpickups als auch die Boilerplate in manchen Levels. Hin und wieder liegen sogar Waffen und Munition rum.
Schreib lieber einfach, dass man Waffen und Ausrüstung üblicher Weise durch ein an Counterstrike erinnerndes Buymenü kauft und erwähn die "fehlenden" Pickups erst gar nicht.
Das mit dem aufsammelbarem Geld hast du später ja eh drin. Vielleicht kannst du das noch ergänzen indem du schreibst, dass mit dem Aufsammeln Risiko verbunden ist weil andere es hören können. Ist denke ich mal ein wichtiges Gameplayelement.
Im Zusammenhang mit dem Geld sollte auch erwähnt werden, dass da ein Skillpuffer mit eingebaut ist, so dass jemand, der im Spiel hinten liegt mehr Geld für einen Kill bekommt als jemand, der vorne liegt. Ist ein verhältnismäßig einzigartiges Spielelement.

, da das Gameplay möglichst realistisch an den „Wilden Westen“ erinnern soll.

Ich glaube erstens nicht, dass ein Buymenü in irgendeiner Form realistischer ist als Waffen, die rumliegen (!) und zweitens auch nicht, dass Smokin' Guns an den echten Wilden Westen erinnern soll. Vielmehr soll es an den Wilden Westen angelehnt sein, wie er in Italowestern dargestellt wurde.
In der Hinsicht wäre es vielleicht wichtig zu schreiben, dass sowohl Waffen und Ausrüstung als auch Charaktere und vielleicht für die Atmosphäre mit am wichtigsten, die Musik von Italowestern inspiriert wurden und vielleicht sogar konkrete Inspirationen aufzulisten.
Z.B. aus welchen Filmen die Charaktere stammen, dass die Musik den Stil von Morricone immitiert, dass die Boilerplate ein Handlungselement im Finale von "Für eine handvoll Dollar" ist, dass El Paso an das El Paso aus "Für ein paar Dollar" mehr angelehnt ist, etc.

Außerdem verliert der Spieler Lebenspunkte, wenn er von zu weit oben herunterspringt.

Das hier ist kein Gegensatz zu Quake, weil man auch in Quake Fallschaden bekommt. Außerdem ist es als Feature kaum erwähnenswert.
Da Smokin' Guns mit Quake eigentlich ohnehin so gut wie nichts mehr gemeinsam hat kann man diesen ganzen Vergleich mit Quake eigentlich ganz streichen und lieber was zur verwendeten Engine sagen (falls es da was wichtiges gibt) und auf jedenfall deutlich machen, dass das Spiel jetzt auch opensource ist (nicht nur kostenlos!).

Grobe minimum und empfohlene Vorraussetzungen wären vielleicht auch gut zu wissen. Selbst auf meinem alten Rechner läuft es aber noch mit maximaler Grafik tadellos, also kann ich da nicht beim Testen helfen.
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Postby lutoma » Sat Feb 07, 2009 10:39 pm

Murphy wrote:Im Zusammenhang mit dem Geld sollte auch erwähnt werden, dass da ein Skillpuffer mit eingebaut ist, so dass jemand, der im Spiel hinten liegt mehr Geld für einen Kill bekommt als jemand, der vorne liegt. Ist ein

Das wusst ich noch garnicht... Gut zu wissen :D
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Postby ReD NeCKersoN » Sat Feb 07, 2009 11:50 pm

Nice! We need an english version!
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Postby Breli » Sun Feb 08, 2009 11:22 am

I volunteer to take care of that unless somebody else is already at it.

@Red: I dont know much about the time before 2005 so you have to check that once it is up.

Does anybody have a screenshot of the very first version WQ1.0 by any chance? Would be cool to have the whole history in one place :)
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Postby Breli » Sun Feb 08, 2009 4:29 pm

I have added a brief history section to the german version of the page so that there are no more "accusations" that we stole the game form others :roll:

Additionally, I started to create an english version in my User Space. I'll move the article once I finished it (I have to take a break now).

Finally, I will add Smokin' Guns to this list once the page is up.

Please let me know if you have any helpful comments or content.

Do I actually have the authority to use the nice promo-picture from EvilFutsin? Guess so, but can or have we (to) add some creative commons license to this? Dont know about the governance process of the english wikipedia but in the german versions seems to be quite restrictive with these things.
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Postby ReD NeCKersoN » Sun Feb 08, 2009 7:44 pm

Breli wrote:but can or have we (to) add some creative commons license to this? Dont know about the governance process of the english wikipedia but in the german versions seems to be quite restrictive with these things.

I have no idea. Maybe looking at other fps wiki's to see what they have done might help?

I don't have anything from WQ3 Beta 1.0, but here are some screenshots from Beta 1.2 which I still have installed on my hard drive.
[thumb=http://forum.smokin-guns.org/userpix/19_gui_1.jpg][timg]19_gui_1.jpg[/timg][/thumb] [thumb=http://forum.smokin-guns.org/userpix/19_gui2_1.jpg][timg]19_gui2_1.jpg[/timg][/thumb] [thumb=http://forum.smokin-guns.org/userpix/19_kill_1.jpg][timg]19_kill_1.jpg[/timg][/thumb]
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Postby DeUgli » Sun Feb 08, 2009 10:23 pm

ReD NeCKersoN wrote:I don't have anything from WQ3 Beta 1.0, but here are some screenshots from Beta 1.2 which I still have installed on my hard drive.
Man, I love those cone-ifer :wink: trees. I remember playing that version, so the screenshots have nostalgic value for me. Wish I still had the game saved, but I think it was several computers ago. (Sorry for going off-topic, Red.)
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Postby Breli » Sun Feb 15, 2009 12:36 pm

Update on this task: the relevance of the Smokin' Guns entry is currently under discussion which is why I added a reference list to our press coverage. If anybody has additional high quality\relevant links please feel free to point me to it. If SG is considered to be irrelevant, the page will be deleted :?.

I replicated the same in the english version of course. I about to add some more info on the gametypes and move the page. Unfortunately, I can't upload any pics since I don't have the rights to do it.

This turns out to be more difficult and "costly" than expected ...
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Postby RailerX » Sun Feb 15, 2009 5:45 pm

You guys have no idea, how much i lanned western quake 3 1.0. lol We about shit our pants when 1.2 beta came out. I know it was made by iron claw interactive, i belive it was back in 2002-2003, cause i played it in middle school.....
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Postby Breli » Sat Feb 21, 2009 3:08 pm

Update: The german verison passed quality control and is up. it still needs polishing though.

I just made the english version public. Lets see where this is going :)
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Postby lutoma » Wed May 06, 2009 1:49 pm

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Postby TheDHJ » Thu May 07, 2009 2:36 am

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